Huisartsen spoedpost Emmeloord
Huisartsen spoedpost Emmeloord: zó werkt het voor u!
Spoed avond-nacht-weekend-feestdagen
Heeft u als inwoner van de Noordoostpolder of Urk buiten kantoortijden dringend zorg nodig wat niet kan wachten tot uw eigen huisartsenpraktijk weer open is?
- Ga naar www.huisartsenspoedpostemmeloord.nl;
- Stel uw vraag aan de digitale assistent
- Volg de adviezen van de digitale assistent op
Krijgt u het advies om een te bellen naar de spoedpost bel dan 0900-333 6 333. Moet u na het telefoontje gezien worden door een huisarts? Dan krijgt u een afspraak op de huisartsenspoedpost in Emmeloord.
U kunt alleen bij de huisartsenspoedpost terecht na telefonisch contact. De triagist (speciaal opgeleide professional) bepaalt de mate van spoed en de vervolgactie. Dat kan een medisch advies zijn waarmee u verder kunt of een afspraak op de huisartsenspoedpost.
Op de huisartsenspoedpost werken alle huisartsen uit de regio samen.
Eerst bellen!
De sluiting van de spoedpost Emmeloord van het Antonius Ziekenhuis na 17.30 uur betekent dat u daar niet meer terecht kunt voor kleine breuken. Wij willen u zo goed mogelijk helpen en zorgen dat uw zorgvraag meteen op de juiste plek komt. Daarom belt u altijd eerst als u met spoed een huisarts nodig heeft: 0900-333 6 333. De triagist bepaalt of een afspraak op de huisartsenspoedpost nodig is. In veel gevallen kunt u naar de huisartsenspoedpost in Emmeloord. Kan dit niet, bijvoorbeeld omdat een röntgenfoto nodig is, dan krijgt u een verwijzing naar het ziekenhuis van uw keuze.
Eigen huisarts, de beste huisarts
Bel de huisartsenspoedpost alleen met gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag. Want uw eigen huisarts is de beste huisarts. Twijfelt u of iets spoed is? Kijk dan op moetiknaardedokter.nl.
Gegevens verwerking
Huisartsenpraktijk Ens gebruikt het informatiesysteem Medicom. Als u ’s avonds of in het weekend naar de huisartsenpost gaat, kunnen de waarnemende medewerkers die betrokken zijn bij uw bezoek, uw actuele medische gegevens inzien. Na uw bezoek ontvangt uw huisarts daarvan een waarneembericht. Zo weet uw huisarts precies met welke klachten u op de HAP bent geweest en wat er naar aanleiding daarvan is ondernomen. Indien u hier bezwaar tegen heeft, kunt u dit bij de assistente aangeven.
Daarnaast kunnen uw actuele medische gegevens via het Landelijk Schakel Punt worden uitgewisseld. Dat is een beveiligde koppeling van een landelijk dekkend systeem. Hier dient u echter zelf actief wel of geen toestemming voor te geven via de website www.volgjezorg.nl of aan uw huisarts (als dat in het verleden nog niet gedaan is).